WOM elektronicznego (eWOM) omówione zostały od 1993 roku, gdy pierwsza przeglądarka przyjazny dla użytkownika, wprowadzono NCSA Mosaic (Breazeale, 2009). Różne formaty eWOM zapewnienia konsumentom możliwości wzmocnienia ich głosy w sposób bezprecedensowy. Utworzonych miejsc konsumpcyjnych skargi, opinie w Internecie, blogi, tablice dyskusyjne i organizacje, które nie dotyczą rozważyć reakcje ze strony konsumentów lat temu. Konsumenci wspólnie tworzą społeczności skupionych wokół organizacji, którym miłość i nienawiść. To nie jest mądre, organizacje ignorować komponent społeczny eWOM.

Konsumenci przeczytać komentarze online, aby zaoszczędzić czas na podejmowanie decyzji, co pozwala na bardziej świadomych decyzji o zakupie. Konsumenci należące do, a uczestniczący w miejscu społeczność znacznej wartości społecznej w ich społeczności. Chęć klienta do interakcji społecznych tworzy czynników prowadzących konsumentów do udziału w eWOM (Breazeale, 2009). W nie tak odległej przeszłości, organizacje tworzone i kontrolowane swoją reputację. Teraz, Internetu i dwukierunkowa komunikacja wśród mas zmienił rozwój reputacji organizacji. Firmy powinny obejmować możliwość słyszeć głosy konsumentów i zrozumieć, że opinie konsumentów nie odejdzie. W 1954 roku, Peter Drucker napisał, że konsument ma miejsce mocy w gospodarce (Breazeale 2009) oraz w Internecie i eWOM zwiększyć tę moc. Organizacje, które akceptują i rozumieją eWOM będzie wokół dłużej. pozycjonowanie sklepów internetowych